E-ticarette yükselen değer: yeşil perakende
Bu endişeler, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını ve tercihlerini de yeniden değerlendirmelerine yol açıyor.Bu yüzden “e-ticarette sürdürülebilirlik” ve “yeşil e-ticaret” kavramları son dönemde daha da ön plana çıkmaya başladı. Şirketler artık sadece kârlarını maksimize etmek için değil, aynı zamanda çevreye ve topluma olan sorumluluklarını yerine getirmek için de hareket eder hale geldiler.“Sürdürülebilir Perakende Zirvesi 2024” Ekim’de Rahmi Koç Müzesi’ndeDoğayı ve çevreyi koruyarak güvenli ve düşük maliyetli taşıma sağlamak amacıyla yola çıkan LogD'nin hayata geçirdiği Türkiye’nin ilk ve tek “Sürdürülebilir Perakende Zirvesi 2024” işte tam bu yaklaşımlarıEkim ayında masaya yatıracak. İstanbul Rahmi Koç Müzesi’nde gerçekleşecek “Sustainable Retail Summit 2024” Türkiye’de perakende sektöründe sürdürülebilirlik ve yenilikçiliği teşvik eden öncü bir zirve olarak e-ticaretin yükselen değeri “Yeşil Perakende” ve “Yeşil Lojistik”uygulamalarınıekonomi dünyasının gündemine taşıyacak. Sektör Profesyonelleri Zirvede BuluşacakZirvede perakende ve finans sektöründe hizmet veren ve inovatif yaklaşımlarla iş süreçlerinde sürdürülebilirliği ön planda tutan şirketler ile sürdürülebilir girişimler, çevre ve sürdürülebilirlikle ilgili Sivil Toplum Kuruluşları, Sürdürülebilir Perakende Zirvesi 2024de bir araya gelecek. Perakende ve finans sektöründe çalışan üst düzey yöneticiler, şirketlerin sürdürülebilir yarınlar için attığı adımları ve geliştirdikleri projeleri katılımcılar ve kamuoyu ile paylaşacaklar.Seyhan Gülhan: “Zirve sürdürülebilir perakende uygulamalarında yol gösterici olacak” Sürdürülebilir perakende yaklaşımını Türkiye’de de birçok firmanın gündemine aldığını belirten LogD’nin Kurucusu Seyhan Gülhan, zirvenin e-ticarette yeni bir sayfa açacağına inandıklarını söyledi: “E-ticarette yeşil perakende ve yeşil lojistik anlayışıgünümüzde firmaları atık ve karbon ayak izini azaltma, kaynaklandırma sürecinden teslime kadar her adımda sorumlu kararlar alma yönünde yenilikçi fikirler geliştirme ve uygulamaya yöneltti.Yapılan araştırmalar, sürdürülebilir kaynak yönetimi uygulamalarını benimseyen marka ve işletmelerin gelirlerini önemli ölçüde artırabildiğinigösteriyor. İşletmeler için sürdürülebilirlik sadece çevresel bir gereklilik değil, aynı zamanda da iyi bir iş stratejisi. Sürdürülebilir Perakende Zirvesi 2024 Türkiye’deki işletmelere bu yönde yol gösterici olacak.”Seyhan Gülhan: “Zirve sürdürülebilir perakendeye önem veren tüm markalar için kaçırılmayacak bir fırsat”Zirveye sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir perakende uygulamaları konusunda önemli başarılara imza atmış iş insanları, dikkat çeken sürdürülebilir girişimler ve ilgili STK temsilcilerinin katılacağını vurgulayan Seyhan Gülhan, sözlerini şöyle sürdürdü:“CEO’ların buluşacağı oturumda, perakende sektöründe sürdürülebilirlik konusundaki en son trendler, karşılaşılan zorluklar ve ortaya çıkan fırsatlar kapsamlı bir şekilde konuşulacak. Sürdürülebilir Girişimler oturumunun ana başlığı ise sürdürülebilir inovatif çözümler sunan girişimlerin başarı hikâyeleri ve yenilikçi yaklaşımları olacak. Girişimler Türkiye’nin en büyük girişim sermayesi (VC)’lerin C-Level yöneticilerinden oluşan kurul tarafından değerlendirmeyle seçilecek. Katılımcılar, sürdürülebilir girişimlerin karşılaştıkları zorlukları nasıl aştıklarını, iş modellerini nasıl şekillendirdiklerini ve firmalara sağladıkları verimlilikleri dinleme fırsatı bulacaklar. STK temsilcileri ise farklı bir oturumda sürdürülebilirliğin toplumsal ve çevresel etkilerini gündeme taşıyacaklar. Çevre Dostu Başarı Hikâyeleri oturumunda ise firmaların operasyonlarında gezegenimizi koruma yolunda gerçekleştirdikleri sürdürülebilir çözümlere ait başarı hikâyeleri anlatılacak. Zirve bu nedenle sürdürülebilir perakendeye önem veren tüm markalar için kaçırılmayacak bir fırsat.”Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı